DPF filtrs

Izgriezt vai tomēr iztīrīt?

Šādu jautājumu bieži vien uzdod zvanītāji.

Kvēpu filtram (DPF filtrs) ir liela nozīme mūsdienu automašīnās, jo tas uztver videi bīstamos kvēpus – melnā oglekļa daļiņu emisijas, kas rodas dīzeļdegvielas dedzināšanas procesā. Kvēpu filtrs (DPF filtrs) spēj uztvert līdz pat 90% un vairāk kvēpu daļiņas.

Kvēpu daļiņas jeb primārās daļiņas (PM) ir smalki putekļi, ko rada transportlīdzekļi sadedzinot dīzeļdegvielu un benzīnu. Cilvēka veselības problēmas ir saistītas ar primārajām daļiņām (PM10), kuru diametrs ir mazāks par 10 mikrometriem (μm), jo īpaši daļiņām (PM2,5), kuru diametrs mazāks par 2,5 μm. Tās var izraisīt elpceļu slimības, sirds un asinsvadu slimības un plaušu vēzi. Tieši šīs daļiņas ir tik sīkas, ka spēj iekļūt ne tikai dziļi cilvēku plaušās, bet pat asinsritē – tieši tāpat  kā skābeklis.

Daļiņu PM2.5 un PM10 izmēru ilustrācija

Pilsētvidē 55-60% no PM10 masas veido PM2,5 un visbiežāk tieši auto transports ir galvenais  avots. Mazgabarīta transportlīdzekļi ar dīzeļdzinēju rada videji 4-7 g PM uz 1 litru sadedzinātās degvielas, savukārt lielas kravnesības dzinēji var radīt pat 2 reizes vairāk PM, bet benzīna dzinēju radītās PM emisijas ir salīdzinoši nelielas – 0,65 g PM uz 1 litru sadedzinātās degvielas.

Secinājums. Automašīna, kurai ir izgriezts kvēpu filtrs (DPF filtrs), rada ievērojami lielāku piesārņojumu un apdraud cilvēku veselību nekā automašīna, kurai nav izgriezts kvēpu filtrs (DPF filtrs).

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *