Kvēpu filtra tīrīšana tā bojājuma gadījumā

Vai kvēpu filtra tīrīšanai joprojām ir jēga, ja transportlīdzeklis neatbilst EURO 5 un EURO 6 emisijas standartam?

Līdz ar jaunajiem dīzeļu atgāzu mērījumiem Tehniskajā apskatē, kas stājās spēkā 2025. gada 1. janvārī, dīzeļdzinēju automašīnām, kuru pirmā reģistrācija veikta no 2013. gada 1. janvāra, kas atbilst EURO 5 un EURO 6 standartam, vispārējās tehnisskās apskates laikā jāveic daļiņu mērījums. Izplūdes gāzu testa laikā tiek skaitīts daļiņu skaits izplūdes gāzēs, kas nedrīkst pārsniegt maksimālo pieļaujamo vērtību 1 000 000 daļiņu / cm³. Mūsdienu dīzeļdzinēji ir aprīkoti ar sarežģītām izplūdes gāzu pēcapstrādes sistēmām, tostarp kvēpu filtriem, lai izdalītu pēc iespējas mazāk kaitīgo vielu. Kvēpu filtri, kuri nav bojāti, parasti mērījums nokrīt zem vērtības, kas ir mazāka par 10 000 daļiņām / cm³.

Kvēpu filtrs satur keramiku, kas ir ar mikro spraugām un ar pārmaiņus slēgtiem kanāliem, kas nodrošina izplūdes gāzēs esošo smalko kvēpu daļiņu aizturi.

Funkcionējošu kvēpu filtru var noteikt ātrā pārbaudē pēc tīras izplūdes caurules(izpūtēja gals). Ja tajā ir izplūdes gāzu atlikumi(kvēpi), tā ir pirmā norāde uz kvēpu filtra defektu!

Kopš jaunās daļiņu mērijuma metodes stāšanās spēkā mēs bieži saskaramies ar jautājumu, vai kvēpu filtra tīrīšanai joprojām ir jēga, ja ir pārsniegts pieļaujamais daļiņu daudzums!?

Pat automašīnām ar mazu nobraukumu izmērītās vērtības jau ir krietni virs 1 miljona daļiņu / cm³.

Kāds tam ir iemesls? Mums ir aizdomas, ka tas varētu būt saistīts ar dzinēja vadības programmatūras problēmu un EGR līmeni, kas ir pārāk augsts, lai izpildītu stingros izplūdes gāzu emisijas noteikumus. Tā sekas ir degvielas nepilnīga sadegšana, kas rada lielāku kvēpu saturu. Tā rezultātā Kvēpu filtrs īsā laika posmā aizsērējas ar kvēpiem, un transportlīdzekļa elektronikai tas ir aktīvi jāreģenerē (jāizdedzina kvēpi). Tam nepieciešama aptuveni 650°C temperatūra. Tas tiek panākts, palielinot degvielas padevi. Intervāli starp reģenerācijām ir tik īsi, ka filtra iekšpusē esošā keramika to nevar izturēt ilgtermiņā un augsto temperatūras svārstību rezultātā veidojas smalkas mikroplaisas. Un šeit, mūsuprāt, slēpjas problēma. Smalkās mikroplaisas ļauj daļiņām iziet cauri filtram un pārsniegt pieļaujamo robežu 1 000 000 daļiņu / cm³.

Vai šos kvēpu filtrus var tīrīt?

Mūsu pieredze liecina, ka 90% gadījumu kvēpu filtra tīrīšana nedod vēlamo rezultātu un dažos gadījumos kvēpu daļiņu daudzums pat palielinās! Par šādiem gadījumiem mēs protams brīdinam klientu!