Ciet kvēpu filtrs?

NOX SCR katalizators

Kļūdas kods P2002 ar ārēju pakārtotu SCR/NOX katalizatoru

Dažu pēdējo mēnešu laikā ir pieaudzis “iespējamo sūdzību” skaits, īpaši attiecībā uz VAG grupas dīzeļautomašīnu automašīnu kvēpu filtriem(DPF). Priekšvēsture ir šāda. Darbnīcas klients iebrauc savā darbnīcā ar ieslēgtu dīzeļdegvielas daļiņu filtra indikatora indikatoru, kas parasti tiek apvienots ar jaudas zudumu. Tur mehāniķi diagnosticē aizsērējušu kvēpu filtru, pamatojoties uz kļūdu atmiņā saglabāto kļūdas kodu. Kļūda P2002 pretspiediens kvēpu filtra(DPF) priekšā pārāk augsts! Izmantojot piemērotu darbnīcas testeri, šīs vērtības tiek nolasītas testa brauciena laikā un faktiski izrādās, ka tās neatbilst ražotāja specifikācijām.
Rezultātā DPF tiek identificēts kā skaidrs kļūdas avots, noņemts un nodots mums kvēpu filtra(DPF) tīrīšanai. Tas atkal ir gatavs lietošanai 24 stundu laikā un pēc tam tiek uzstādīts transportlīdzeklī. Visas apgūtās vērtības tiek atiestatītas, kļūdu atmiņa tiek dzēsta un tiek veikts pēdējais testa brauciens ar iztīrīto daļiņu filtru. Tomēr pēc aptuveni 30 km atkal parādās tā pati kļūda P2002 pretspiediens kvēpu filtra(DPF) priekšā pārāk augsts!
Problēma ar AdBlue bloķētiem vai bojātiem NOX/SCR katalizatoriem
Atsevišķiem automašīnu modeļiem SCR katalītiskie neitralizatori tiek uzstādīti aiz kvēpu filtra(DPF), lai ar urīnvielas (AdBlue) palīdzību samazinātu slāpekļa oksīdus. Atšķirībā no kvēpu filtra, tos neuzrauga dzinēja vadības sistēma, mērot diferenciālo spiedienu. Pēc SCR ir tikai NOX mērījums. Tomēr laika gaitā var gadīties, ka AdBlue pārmērīga daudzuma plūsmas dēļ SCR katalītisko neitralizatoru smalkie kanāli tiek aizsērēti / bloķēti. Izplūdes pretspiediens visā izplūdes sistēmā automātiski palielinās.


AdBlue noslēgts SCR katalītiskais neitralizators

Tā kā vienīgais pretspiediena mērīšanas punkts izplūdes sistēmā atrodas tikai attiecībā uz kvēpu filtru. Tādējādi sensori attiecīgi konstatē pārmērīgu pretspiedienu kvēpu filtrā un kā DTC kļūdu dzinēja vadības ierīcē. Pārsvarā kļūdas kods P2002 apzīmē: Spiediena starpība kvēpu filtrā ir pārāk augsta.
Tomēr tas nav iemesls, bet tikai aizsērētas SCR sistēmas sekas. AdBlue atlikumus bieži var identificēt ar vienkāršu vizuālu pārbaudi. Ja tas tā ir, mēs varam arī tos iztīrīt. Ik pa laikam tomēr gadās, ka saplīst kāds SCR katalītiskais neitralizators. Kā izplūdes caurules tiek nosprostotas ar SCR katalizatora atlūzām, kas arī palielina izplūdes pretspiedienu. Vienīgais, kas šeit palīdz, ir visas SCR katalītiskā neitralizatora sistēmas nomaiņa.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.