Bez Kvēpu filtra uz ceļa

Arvien vairāk autovadītāju izņem kvēpu filtrus no savām automašīnām

2019. gada 16. oktobris meinbezirk.at – Kopš 2019. gada 1. janvāra Vīnes Policijas satiksmes departaments ir atņēmis numura zīmes 230 transportlīdzekļiem, kuros ir noņemts kvēpu filtrs un aizstāts ar tukšiem cauruļvadiem vai tukšiem kvēpu filtru korpusiem.

Kas ir kvēpu filtrs?

kvēpu filtrs ir ierīce cieto daļiņu samazināšanai dīzeļdzinēju izplūdes gāzēs. Īpaši oglekli saturošie smalkie putekļi jau sen tiek uzskatīti par ārkārtīgi kaitīgiem veselībai, norāda eksperti. Turklāt mūsdienu dīzeļdzinēji ar Common Rail iesmidzināšanas tehnoloģiju nodrošina arvien smalkākas un līdz ar to vairāk plaušām kaitīgas smalkās daļiņas. Šīs ārkārtīgi mazās daļiņas ir īpaši kaitīgas veselībai un rada nopietnas plaušu slimību problēmas, īpaši bērniem un veciem cilvēkiem, kā arī jau slimiem cilvēkiem.

Daudzi bez kvēpu filtriem ceļā

Kopš 2005.gada ar dīzeļdegvielu darbināmi transportlīdzekļi ir aprīkoti ar kvēpu filtriem jau pamataprīkojumā. Tie gandrīz pilnībā spēj izfiltrēt daļiņu masu. Internetā arvien vairāk pakalpojumu sniedzēju piedāvā kvēpu filtra fizisku izņemšanu, tā vietā uzstādot metāla cauruli vai tukšu kvēpu filtra korpusu bez funkcijas un to deaktivizējot transportlīdzekļa programmatūrā. Automašīnas īpašniekam tas tiek piedāvāts kā izmaksu ietaupījumu transportlīdzekļa turpmākā ekspluatēšanā. Apgalvojums ir sekojošs – nav nepieciešams jauns kvēpu filtrs (izmaksas apmēram 2000 eiro), transportlīdzeklis patērē mazāk degvielas un tā dzinēja jauda ir daudz augstāka.

Ar likumu ir aizliegts izņemt kvēpu filtru

Eiropas savienībā ar likumu ir aizliegtas šāda veida manipulācijas. Izplūdes gāzu pēcapstrādes sistēmas noņemšana vai deaktivizēšana ir aizliegta, kā rezultātā transportlīdzeklim ir aizliegts piedalīties ceļu satiksmē.
Mēs ar šo saskaramies laikā, kad notiek aktīvas diskusijas par kvēpu daļiņām un CO2 izmešiem un kvēpu filtru nelikumīga noņemšana Latvijā diemžēl joprojām ir izplatīta prakse. Šādi pakalpojumi tiek piedāvāti internetā kā ’’legāla iespēja’’. Tomēr alternatīva jauna kvēpu filtra pirkumam ir profesionāla DPF filtra tīrīšana.

DPF OFF

Veicot izplūdes gāzu mērījumus (kvēpu daudzuma mērījumus) dīzeļdzinēju transportlīdzekļos tehniskās apskates stacijās, dzinējam darbojoties bezslodzes režīmā, kvēpu daudzums izplūdes gāzēs ir salīdzinoši ļoti niecīgs, nekā tas ir satiksmes režīmā. Līdz ar to tehniskās apskates stacijās to var arī nepamanīt automašīnai, kurai ir izņemts kvēpu filtrs. Izteikti kvēpi no automašīnas izplūdes gāzēm parādās automašīnas noslodzes brīdī. Visbiežāk tas ir paātrinājuma brīdī vai pārvadājot smagas kravas, kā arī automašīnai velkot piekabi. Visvienkāršāk automašīnas ar izņemtiem kvēpu filtriem var pamanīt, pievēršot uzmanību izspūtēju galiem. Tie vienmēr būs melni no kvēpiem!

Kontroles tests neizņemtam kvēpu filtram

Vienkāršs veids, kā atļaut transporta līdzekļa piedalīšanos ceļu satiksmē, ir oficiālas kontroles testa laikā veikt izplūdes gāzu dūmainības testu automašīnas braukšanas režīmā. Transportlīdzekļa datu salīdzināšana vairumā gadījumu sniegtu precīzus datus. Svarīgākais ir tas, ka kvēpu filtra nelikumīga izņemšana pat nodokļu izpratnē nav mazsvarīga. Jo ražotājs šo transportlīdzekli pārdeva jaunu – labā stāvoklī. Tam tika izdots Eiropas normu sertifikāts. Un pēc tam to klasificēja transportlīdzekļa nodokļa maksāšanas aprēķinam. Turklāt dīzeļdegvielas daļiņu filtru izņemšana, kā arī citas transportlīdzekļu struktūras izmaiņas, kas netiek reģistrētas transportlīdzekļa tehniskajā dokumentācijā, padara transportlīdzekli vispārējai ekspluatēšanai nederīgu un izdotie sertifikāti šādam transportlīdzeklim zaudē spēku.

Secinājums:

Pirms lēmumu pieņemšanas par kvēpu filtra izņemšanu, meklējiet alternatīvas, jo izņemto DPF atjaunot vairs nebūs tik vienkārši un lēti. Vienmēr ir jāapzinās sekas, ko mēs ar savu rīcību nodaram cilvēkiem un videi.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *